sunnuntai 27. lokakuuta 2013

Satsailua + uus heppa + SUURI UUTINEN

Mentiin Sussulle 10 jälkeen. Jee, Satsailua, plus menin Sussun uusimmalla hevosella (tuli eilen illalla): Ronja-nimisellä jättihannoverilla. Mulla ei oo hajuukaan Ronjan oikeesta nimestä. Mut eka Satsa:
Alkutunnista Satsa oli vähä omissa maailmoissaan. Selvästi se yritti kuunnella, mut aina joku vei sen huomion... Tehtiin reilusti väistöjä ym. perusjuttua. Satsahan on maailman toiseks helpoin väistää, ni meni iha okei. "Nythän se väistää ihan nätisti, mut sun jalka on kyllä ihan julmetun takana", sano Sussu. Mun asento parani loppua kohti, ja saatiin pari ihan nättiä väistöä. Laukat meni päin persettä, Satsa lähti hirveetä vauhtia kohti aitaa ja törmättiin. Satsalle tuli mun kannuksesta mahaan iso viilto, ni se tunti loppu siihen. Oltiin menty noin puol tuntii, ni mentiin Erican kans vuorotellen Lotalla.

Sit menin esteitä Ronjalla:
Ronja oli ensiks aika raskas, eikä se oikeen jaksanu keskittyä. Sillon aattelin, et tästä ei tuu mitään. Puol tuntii oli pelkällä sileellä, ja Ronja pehmeni sen omaa tahtia. Nopeesti, mut hitaasti. Sit alettiin hyppään. Romppu meni tosi kivasti, ja kyl sellanen jättihanno (säkä n. 174 cm) pääse yli 140 cm:stä. Tunnista jäi ihan kiva fiilis, vaik Ronja ei ehkä oo mun unelmahevonen.

Sitte kotona äiti kerto sen SUUREN UUTISEN. Mä saisin oman hevosen! Jessss! Äiti soitti heti Sussulle Satsasta. Sussu kuulemma lupas ajatella asiaa, mut tuskinpa se onnistuu. Huomenna mennään kattoon kolmee hevosta. Jos joku tärppäis? Mä tiien, et yks on newforestinponiruuna, sit oli 17wee xx-r ja joku arabitamma. Ajattelin, et nf vois olla kiva, mut mä oon pihkassa xx:ään. Toivottavasti äiti löytää Satsan kaltasen täysiverisen. Tai JOS Sussu suostuu. Oho, Sussu soittaa nyt! Julkasen tän äkkii... infoon kyl tänne!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti